Ljuva september

publicerat i Allmänt;
Söndag 24 september 2023

Det går verkligen inte att klaga på septembervädret. I alla fall inte där jag varit under månaden. Nu är det ju några dagar kvar men ändå Kan nog sjunga med i den gamla visan: "Minns i november den ljuva september". :-)

(null)
"Små lätta moln"…  :-)

(null)
Aldrig förr har väl klematisen blommat så rikligt som nu i september. :-)

Jag var ju på konstutställning förra helgen. På Laxön. Förutom det jag skrev om tidigare, tittade vi också in i Johan Thunbergs ateljé. Tittade på konsten och pratade med Johan. Han är en av mina favoritkonstnärer. En mästare! Ingen fångar naturens magiska ljus som han! Jag frågade honom varför han ofta har skator med i målningarna. "De är mina vänner, de är så fina", svarade han. :-) Johan är född i vackra Oslättfors. Han har haft många utställningar bl a i USA. 
(null)
Vi köpte en tavla av honom. Inte original, men ändå. "Och var ska vi hänga den?", undrade maken…"det ger sig", svarade jag. Bild kommer senare när tavlan hittat sin plats. :-)

(null)
Som en naturlig målning! Kärleksörten. Man blir glad där i solskenet. <3

Det är fint och skönt med solsken. Solen ligger dock lågt nu och solstrålarna lyser in och upp allt i rummen. Tyvärr/dessbättre även damm och smuts… jag tar mig an spis och ugn…med Västerbottensåpan. Det går inte som "en dans" men det går skapligt ;-)

Myggen är inte lika många nu, i alla fall märker jag inte av dem. Halleluja! 

Dagens ord:
"Att leva är inte nog; solsken, frihet och en liten blomma måste man ha"
- H C Andersen -

"Att veta det rätta och inte göra det är brist på mod."
- Konfucius -

"Jag gör alltid sådant jag inte kan i hopp om att lära mig det."
- Pablo Picasso -

(null)
En till Johan Thunberg. Höst. Gavleån. Gävle. <3

Må din väg gå Dig till mötes <3
Önskar Dig en fin vecka! 

Det ljuva
♥️



Taggar: #ljuvaseptember#konst#johanthunberg#kärleksört#klematis;

Kommentera inlägget här :