Städa och läsa

publicerat i Allmänt;
Fredag 29 september 2023
Fullmåne
 

(null)
Precis… ;-) Så jag fortsätter att både läsa och städa… :-)

Statsministern höll tal till folket igår. Jag såg eller hörde inte talet men jag läste det. Det verkade panikartat och inte ett ord om knarkhandeln som göder de kriminella gängen. Hur stoppar vi det? Det blir ungefär som uttrycket: "det ordnar sig nog med is bara vi har skridskor." Nej, det var inget lugnande tal. Längtar efter en stabil ledare som känns trygg och ansvarsfull. Och så detta eviga sätt att skylla på tidigare regeringar… vad blir bättre av det?
Politikerna måste handla både förebyggande och akut. Och samarbeta. 

Så, det var min känsla och reaktion på talet. Andra reagerar annorlunda. Jag respekterar det. Ännu lever vi i en demokrati. 

(null)
"Ännu så länge får jag ha soffan för mig själv, men jag anar att något är på väg att hända…"

Vi väntar besök. De stannar över natten. Ska bli kul.  :-)

Dagens ord: 
"Felet du vill rätta till
befinner sig oftast
någon annanstans"

"Hellre till än från"

"Det är bättre att inte förstå 
än att missförstå"

- Göran Troell -

(null)
Gotlandsminne. Någon som vet namnet på dessa vackert röda bär? 

Fredag: tillönskar Dig en fin helg! <3
Kanske ser du fullmånen? 

Kärlek
♥️

Taggar: #fredag#taltillfolket#stabil#trygg#önskas#läsa#städa#gäster;

Kommentera inlägget här :