Torsdag

publicerat i Allmänt;
Torsdag 28 september 2023

(null)
På en av balkongerna idag. Det är molnigt men varmt. 
 

September går mot sitt slut. Vi är på väg in i oktober. Känns lite vemodigt. September har varit så fin. Jag är inte rädd för hösten, den kan vara så skön och vacker, med hög frisk luft. Mörkret och kylan är förstås svårare, men  man får göra det bästa av det. Jag hoppas på promenad- och vandringsväder. Snön får gärna vänta. Men lite vacker frost har jag inget emot. Krispig frost i solsken! Men inte halt! Tack! :-)

(null)

Nej, vi joggade inte idag men väl promenerade. Fick trevligt sällskap av två kära vänner, en fyrbent och en tvåbent. <3

(null)


Det har varit ett dödligt dygn. En fruktansvärd våldsvåg. Tre döda. Våldet eskalerar hela tiden. Nu börjar t o m sossarna prata om att ta in militär i brottsbekämpningen… Något måste ju göras NU! Men vad är det rätta att göra???
Jag förstår att människor i drabbade områden grips av panik och inte vågar gå ut…
Önskar att alla partier kunde samarbeta om detta, men det finns ju partier som inte vill det…

Göran Greider skriver idag om sorgen vi känner över utvecklingen i vårt land, i våra liv. Vi är väl de flesta mer eller mindre deprimerade och oroliga. Det är mänskligt. Vi måste hitta vägar. När vi möts föds tillförsikt, skriver Greider bl a. Han citerar Joe Hill: "Sörj inte, organisera!"

(null)
En minnesbild från våra dagar på Gotland. Solnedgång, Tofta bad. Den bilden värmer i själen på mig. Hoppas den värmer fler frusna själar. <3

Positivt:
Jag såg att läsandet bland barn och unga ökar och att spelandet minskar. (Statens medieråd) :-)

Gå varsamt på vår jord
Dela kärleksfulla ord
<3
Tillsammans
♥️

 

     






Taggar: #septemberslut#varmt#vänner#våldsvågen#organisera#värmahjärtan;

Kommentera inlägget här :