Sprickan

publicerat i Allmänt;
Onsdag 14 februari 2024
Alla hjärtans dag
Askonsdag. Första dagen i fastan. 
(null) 
En sten. I form av ett hjärta. Jag samlar på sådana. Har många, gett bort några. De påminner mig om att kärleken finns där, även i de mörkaste tider. Visst finns det människor med hjärtan hårda som sten. Förstenade hjärtan. Men, precis som i den här stenen, finns det nog en spricka i alla hjärtan. En känslig spricka i det hårda. Dit ingen kanske når. Om man bara kunde skrapa lite på den hårda ytan. Kanske skulle något varmt och ljust sippra ut? Något som stelnat från trauman i barndomen t ex. Bitterhet och rädsla som format människan istället för medkänsla och äkta kärlek. "Öppnade hjärtan"… ja, det behövs i överflöd idag!!!  <3 <3 <3
(null)
"Släpp loss, öppna upp" :-) Min "gamla" hjärtetavla. Målad för längesen. Den påminner mig om att "så här bra har jag mått" :-) Dansande hjärtan och energi. Så vill jag må igen. Så vill jag att alla ska få må! <3

Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:
(null)

Allt gott önskar jag Dig! <3
Öppnade hjärtan 
♥️


Taggar: #allahjärtan#askonsdag#meditationsbild#öppnadehjärtan#spricka;

Kommentera inlägget här :