Skapar vår

publicerat i Allmänt;
Lördag 17 februari 2024

Eftersom solen lyste så vackert från en blå himmel tog vi oss en sväng ut till torpet. Där var det mycket vinter ännu och lika svårt att ta sig fram på gården till lilla huset, som det var sist vi var ut, några veckor sen. Solen sken men vinden var så kall…
(null)
Torpet sover i väntan på våren…

Jag längtar så mycket till våren…
Har "skapat" lite vår inomhus ;-)
(null)
Kallas för blå men nog är de väl lila? Krokus. 
(null)
Vår inne. Tulpan. Popcorn. :-)

(null)
Och dessa gudomliga tulpaner!  I solljus. 

Igår såg jag den. Filmen "I väntan på Armageddon". (SVT play) Dokumentär om amerikanska kristna högern och deras kopplingar till Israel. Fruktansvärt skrämmande verklighet. De använder bibelns ord som maktmedel. De vill ha krig och tror att Gud ska rädda just dem, de "rättrogna" och Jesus ska komma tillbaka, med svärd och förgöra "fienden", denna gång. Även om jag visste en del sen förut blev jag ändå chockad. Önskar att alla vuxna såg denna film. För att förstå t ex Trumps framgångar och de grymma bosättningarna på Västbanken. Jag  är tacksam när jag får möjlighet till kunskap om vad som sker och varför. Filmen gjordes före nuvarande krig i Gaza. 
(null)
<3

Från grym verklighet till spektaklet Mello. Jag kommer inte kunna låta bli, jag bara måste se och höra Gunilla Persson. Gillar inte Gunilla men jag blir nyfiken… :-D

Ha det gott! 

Andetag
Dagens meditationsbild och ord:
(null)

♥️

Taggar: #skaparvår#tulpaner#krokus#dokumentär#skrämmande#bibeln#meditationsbild;

Kommentera inlägget här :