Hundar och skor

publicerat i Allmänt;
(null)
Det är så klassiskt det där med hundar (valpar) och skor...Balder har hittat min gamla sko. Den verkar ha en speciell doft...;-) Och är go att tugga på. 

Vi hade problem med Pavvo (gammelhunden) när han var yngre, när det gällde att tugga på skor. Vi tog till alla väl beprövade metoder men som med det mesta annat: det funkade inte på Pavvo. Så vi köpte "fy-spray" och sprutade på skorna. Det var så starkt så vi människor knappt kunde vara i rummet. Men...det påverkade inte Pavvo...nej, då, inte ett dugg...
Numera har han, med ålder och klokskap (?) slutat ta skor...den sysselsättningen har någon annan tagit över...;-) 

(null)
"Kom igen nu brorsan, så leker vi..." 


Jodå, det hade nog varit kul med OS i Sverige, men nu blev det inte så...lika bra det tror jag, med tanke på de ekonomiska konsekvenserna... (visst är jag tråkig och bakåtsträvande och negativ?...hi hi...;-)

Kul var det däremot med svenskornas seger över Kanada efter en spännande och dramatisk andra halvlek. Wow tjejer! Blir så lycklig över att se er spela! 

Ord för dagen: Mulet och myggigt...det första går an, det andra är urjobbigt...Dock inget extremväder som det är på andra håll, tacksam för det.  (null)
:-(

Gick igenom mina album på mobilen igår och hittade denna bild som jag tror inte varit med här förut. Våra fina kåsor från Lappland. Presenter från en mycket kär vän och Vilhelminabo, som sorgligt nog inte finns med oss här på jorden längre. Saknar henne ännu, trots att åren går...Jag bär hennes skratt inom mig.  (null)

Var rädd om dig, i vilket väder du än befinner dig! 

Hoppfullheter 
❤️

 



Taggar: #hundarochskor#kåsorfrånlappland#mygg;

Kommentera inlägget här :