17 maj

publicerat i Allmänt;
Det är den 17 maj. Norges nationaldag, grattis Norge! Göken gal i öst och fågelkvittret är enormt. 

Balder och jag är ensamma i torpet. De övriga är i stan och jobbar. Vi njuter i solskenet och gör små promenader på gården. 

Mötet med Izabelle, 5 år, gick bra. Först var nog Balder lite reserverad.  5-åringar är lite yviga i sina rörelser. ;-)Men ganska snart lekte de ihop på gården. 
(null)


Igår fick jag känna på Balders envishet...och han fick känna på min ;-) Jag berättar inte vem som vann...:-) 

Jag kunde inte låta bli att se på semifinalen av eurovision igår. Bara för att se John Lundvik. Se och höra. Så väldigt bra, både låt och framförande. I övrigt? Jag är väl less på det hela, men jag gillade inget förutom Norges bidrag, de hade en häftig jojkare med sig. Troligen vinner inte John, och Norge gör det definitivt inte...eller? Hur som, Madonna kommer! ;-) 

Maken, gammelhunden och Izabelle kom hem tidigare än vad vi trott. Och nu skulle det sättas upp nät runt gamla huset så att inte Balder kan springa under huset..."Bäst att hjälpa till", tyckte valpen...
(null)

(null)
Hjälpa kan ibland innebära stjälpa...:-D

Det är fredag igen. :-) 
Önskar dig en härlig helg! 

(null)
Han har sin personliga sovstil, han, Balder ;-)

Allt gott
❤️

Taggar: #17maj#hjälpatillgökengaliöst;

Kommentera inlägget här :