29 maj

publicerat i Allmänt;
Allmän flaggdag idag. Jag kopierar text från nyheter24: 
"Det är faktiskt veteranernas dag idag och syftar till att hedra och uppmärksamma personal som har omkommit, deltagit eller deltar under nationella eller internationella, militära eller civila insatser. Detta har sitt ursprung från FN:s stiftande av internationella fredssoldatdagen."
Detta var ny kunskap för mig. 

(null)
Vår äng är alldeles för vacker för att klippas än...

Ingen ny kunskap är att det är Kristi Himmelfärdsdag i morgon. Och nej, ingen gökotta för min del i år heller. Med skillnaden att jag i år är vaken i ottan pga av en morgontidig valp. <3 

(null)
Större delen av golvet är täckt med "hundanpassade" leksaker...men mattes socka och husses sko är mycket roligare. ;-) 

Nu önskar jag Dig fina dagar, vare sig du jobbar eller är ledig. Det ska visst bli varmt...snaaart...säger "dem som vet"....

Solljus
❤️

Taggar: #solljus#allmänflaggdag#veteranernasdag;

Kommentera inlägget här :