En märklig tid

publicerat i Allmänt;

Jag vet inte hur många gånger jag gått och nynnat på dessa rader den senaste tiden. De passar in i vår tid nu. 

"Det är en märklig tid vi lever i 

Man åker jojo mellan skratt och gråt

I en stenhård bister verklighet

Ja, då behöver man en glader spaderlåt"

(null)

Gösta Linderholm. Du glade speleman. Tack för musiken. Vila i frid <3
Mina tankar går till Lena och era barn....

En av Göstas bästa låtar, enligt mig:

"När morgonen gryr, då lättar mitt sinne

Nattskuggor flyr över vår sommaräng

I gryningens ljus glittrar pärlemordaggen

Tusentals färger i vår sommarsäng

Vi föds till liv av den guldgula solen

Trollen tystnar i ett sista "gutår!"

Och forsarnas brus är som luftlätta vindar

En symfoni, jag skrev den igår

Jag skrev den igår

I ett andetag djupt fylls mina lungor

Och små lätta moln glider förbi

Och havsbrisen leker sommarängen i vågor

Bildar mönster, ett naturens broderi

Min fantasi blir liksom en källa

Av en porlande vild tankelek

Så tonar allt bort, ett par korta sekunder

Du väcker mig med en hand fylld av smek

Med en hand fylld av smek

Jag känner mig lugn på min äng under valvet

Så fjärran från gifter av alla de slag

Vi smälter ihop med det svindlande kosmos

Blir ett med ljuset, denna skimrande dag

Vi föds till liv av den guldgula solen

Trollen tystnar i ett sista "gutår!"

Och forsarnas brus är som luftlätta vindar

En symfoni, jag skrev den igår

Jag skrev den igår

Jag skrev den igår"

<3

********

Har du sett en minister på ett ställe där en minister inte borde vara? Kontakta genast media! ... Men risken finns att du inte heller borde vara där...

Alla har ett personligt ansvar och ministrar borde vara goda förebilder och leva som de lär! 

*********

(null)

Nyårsafton i morgon. Vi är tillsagda att fira i små grupper med dem vi umgås med även annars. Det kan väl inte vara så svårt att fixa? 

Idag tänder jag ljus för de drabbade i jordskredet i Norge och för de drabbade i jordskalvet i Kroatien. 

(null)
Tiden går...och den kommer...<3

Tillönskar Dig ett gott slut och ett gott nytt! 
Jag finns här i morgon också. :-) Välkommen att titta in om du har tid och lust! <3
Och du, skippa fyrverkerierna, för djurens, barnens och miljöns skull! Tack! :-)

Kärleksljus
❤️





Taggar: #enmärkligtid#göstalinderholm#ministrarpåvift#jordskredoch jordskalv#tänderljus;

Kommentera inlägget här :