Mitt nyår

publicerat i Allmänt;
(null)

Vaknar till en ny dag och ett för min del nytt år. 
För en hiskeligt massa år sedan föddes jag. I Vimmerby. 3 månader för tidigt. 
Sen dess har jag bott i Bremen, Hamburg, Härnösand, Bålsta, Rinkeby, Uppsala, Knivsta och nu Gävle. Man kan väl säga att jag "rört på mig". ;-)
Lite svårt att säga var jag har mina "rötter". Men det spelar inte så stor roll för min del. Mammas släkt härstammar från Jämtland och Hälsingland. Men där har hon själv aldrig bott. Pappa var gute. Gotland ligger mig varmt om hjärtat, det är mitt andra hem. Riktigt "hemma" är där jag bor nu. :-)

(null)
Tulpaner åldras vackert. Det gör ju människor också. Synd att det inte passar ihop med dagens skönhetsideal. 

Idag skiner solen och det är nästan vindstilla. Så skönt. Känsla av vår i luften. Har t o m suttit en stund ute i solen på inglasade balkongen. :-) 

Har roat mig med att kolla om det finns några kändisar som också är/var födda den 19 februari. Det var många. Här ett urval:
Ola Salo, Jakob Samuel, Joakim Cans, Seal, Sten Frykberg, Harriet Bosse, Sven Hedin, Nicolaus Copernicus, Lee Marvin, Björn Gustafsson, Marta...:-) I "fint" sällskap alltså. 

Har fått två spännande böcker att läsa...:-)

(null)
Som en drottningkrona :-)

Undrar vad mitt nya år kommer att innehålla och innebära...

Snart födelsedagsmiddag :-)

Kärleksljus
❤️









Taggar: #mittnyår#platserdärjagbott#ifintsällskap;

Kommentera inlägget här :