Kropp och själ

publicerat i Allmänt;
(null)
En tavla som har några år på nacken. Jag kände för att ha dessa färger omkring mig nu i allt det gråa...:-)

Nej, det går ju inte för sig att ligga i sängen hela dagen! Tvingar mig upp. Ja, faktiskt. När det värker i hela kroppen är det där med att stiga upp ur sängen en jättestor utmaning. Jag berömmer mig själv när jag väl tagit mig upp. 

Jag läser om Gina Dirawi som berättar att hon har fibromyalgi. En följd av trauma. Under den tid hon var utsatt för hat och mordhot gick hon på helspänn under flera år. Hon beskriver sin fibromyalgi "som att varje led i kroppen har blåmärken, konstant". 

Jag tänker att jag känner igen det där. Inte för att jag varit utsatt för samma trauman men andra. Och hennes beskrivning av sjukdomen är klockren. 

Efter allt hat och alla hot i samband med Ginas julvärdsskap i tv genomgick hon också en andlig kris. Även det är bekant för mig. 

Kropp och själ hör ihop. Ingen tvekan om det. 

Har jag inget roligare att skriva om idag? Nej, faktiskt inte. ;-) 
Men några trösteord kommer här till den som är i sorg. 



(null)
<3

Kärleksljus
❤️

Taggar: #kroppochsjäl#färgeridetgrå#fibromyalgi;

Kommentera inlägget här :