Reservkraft

publicerat i Allmänt;
Det är den 21 juli och vi eldar i öppna spisen. Inte för att det är kallt utan för att det är så hög fuktighetsgrad inomhus....:-(

Just nu önskar jag mig reservkraft. Något att ta till när den även i vanliga fall lilla kraften sinat. Eller kanske en laddare för mänsklig energi...batteriet är utbränt...

Men vi människor är ju inga maskiner...

Vädret inbjuder till inomhusliv och för min del bokläsande. Den bok jag nu läser, Vapenlös, är speciell. Författaren, Cecilia Ekhem, har skrivit på denna under sex år. Eftersom hon har den kroniska sjukdomen ME kan hon bara skriva några rader om dagen, liggande och med smärtstillande medicin...Förstå vilken prestation! <3 
När jag läst ut boken kommer en recension. :-)

Gotland...underbara, fantastiska Gotland! Vad tar ni till för att hindra smittspridningen? Jo, så klart, riddare som rider runt, patrullerar, för att se till att alla följer restriktionerna!!! :-)

(null)
"Vår" sjö. Alltid lika vackert där. <3

Nu har jag "pyttestädat", dvs liiite. Som rengöringsmedel använder jag såpa. Det är både miljövänligt och så doftar det så gott. Finns det något som doftar rent så mycket som såpa gör? ;-) 

Maken har administrativa uppgifter att jobba med idag. Man skulle kunna kalla det "pappersjobb" för även om det mesta sker via datorn så genererar det ändå väldigt mycket papper...Så är det :-)

Håll avstånd och använd ditt sunda förnuft, det räcker långt i dagens coronatider. Om inte, så kanske vi får riddare överallt som övervakar oss ;-)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #reservkraft#vapenlös#ceciliaekhem#riddare#såpa#eldar;

Kommentera inlägget här :