Försöka orka

publicerat i Allmänt;
Så skönt med varmare väder. Och ingen blåst. Tacksam. Maken fixar med jord i pallkragarna och en massa andra saker. Jag märker hur glad han är över att äntligen kunna sätta fart på "vårbruket"! Själv är jag kvar i mitt djupa skov och är glad för det lilla jag orkar göra. Men också ledsen emellanåt. Jag vill ju så mycket. 
En vän delade detta fina på Fb idag. Det var tröstande ord. Jag delar den vidare till er. Finns säkert en och annan som också kan finna tröst i detta. 
(null)
<3

Jag tror att Gullvivan lekt kurragömma med mig. Jag har gått länge nu och letat tecken på att den är på G...så får maken syn på den inne i ett buskage! Aha! :-) Nu väntar jag bara att få syn på de andra...

Läser fint reportage om några av de människor i vårt land som dött i corona. Människorna bakom siffrorna. Om andningssvårigheterna och lidandet. Om de anhörigas sorg. 
Det känns så overkligt men det är bra att få namn och ansikten och inte bara statistik. Känner jag. 

(null)
Strandpromenaden Visby 9 maj-19 

Det sker positiva saker i världen också, inte bara negativa. Som i Sudan. Där man nu förbjuder kvinnlig könsstympning. Bra!!!! :-)

Stort GRATTIS till David Lindgren som vann Stjärnornas stjärna! Mer mångsidig artist får man leta efter! <3

Nu mörknar det här. Kanske blir regn eller hagel?

"Vad ska vi så i lilla växthuset?", undrar maken. 
Hm...ska fundera på det...:-)

Må solen på Dig skina!

Kärleksljus
❤️

Taggar: #försöka#orka#varmare#vårbruket#människornabakomstatistiken#godanyheter;

Kommentera inlägget här :