Min morfar

publicerat i Allmänt;
Tänkte starta inlägget med lite fakta. Kopierat från Google. 
Nästa fullmåne infaller onsdag den 2 september 2020, kl. 07:23:42. Under 2020 infaller det 13 fullmånar där fullmånen den 7 maj är närmast jorden och befinner sig då på ett avstånd av 359 991 km från jorden. Fullmånen den 31 oktober är längst bort från jorden med ett avstånd på 405 830 km.

Moder måne lyste upp min natt med sitt intensiva ljus. Inte störande, bara vackert. Och tryggt. 


(null)

Det är en sån fin sensommardag idag. Har suttit ute och bara njutit av sol och värme. September börjar bra. :-)

Lavendeln är inplockad, så fort jag orkar ska jag ta hand om den. 

Har "fastnat" i en bok. För första gången har jag, med stor hjälp av maken, laddat ner en e-bok. (Det var lite krångligt). Boken jag valde, och som jag kände att nu vill jag inte vänta längre på, att läsa den är Cissi Wallins "Allt som var mitt". Mycket intressant! Och både sorgligt och upprörande. Rekommenderas starkt! 

I kväll är Jacke Sjödin med på Go’ kväll. Han som förgyllt vår tillvaro med sin helroliga "corona-sånger" under våren. Är honom djupt tacksam :-)

Igår var det premiär på "Det sitter i väggarna" igen.  Inspelat i Hammerdal. Ett stort vackert hus. Jag funderade, precis som min mamma, om min morfar Jonas, sett det huset när han växte upp där i trakten. Vem vet? :-)

(null)
Jonas Frykberg född 1896 i Hammerdal . :-) Död 1968 i Enköping. 

Jag hoppas att någon gång kunna besöka Hammerdal. Vi får väl se. Jämtland är ju ett så otroligt vackert landskap. 

Var rädd om dig! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #hammerdal#fullmåne#jonas#sensommardag;

Kommentera inlägget här :