Septemberlördag

publicerat i Allmänt;
(null)
Rosenbuskens blad börjar skifta färg...

(null)


(null)
Liksom pionens blad

—————-

"My mother told me to be a lady. And for her, that meant be your own person, be independent."
Ruth Bader Ginsburg, ikonisk HD-domare i USA. Hon avled igår, 87 år gammal. RIP.

————-

I Kolmårdens djurpark har det fötts en gorillaunge. Pappan heter Enzo och föddes för 14 år sedan som den första gorilla någonsin som fötts i Sverige.

—————-
Igår började Skavlan igen. Det första programmet var i mina ögon och öron jättebra. Mycket allvar och mycket skratt. Intressantast var att höra Mona Sahlin berätta om sitt liv. När hon berättade om sin depression kände jag igen en del av min egen depression. 
Så här sa hon bl a:
"– Det var en depression. Du vaknar på morgonen, du minns inte vad du gjorde i går, du vet inte vad du ska göra i morgon. För att komma ur sängen måste du tala om för först ditt högerben att "lyft dig nu upp och ställ dig ner". Ingenting i kroppen fungerade. 
Mona Sahlin berättar att hennes självplågande tankar gjorde att hon ifrågasatte hela sin existens. 
–  Tankar om hur urusel man är och vad man har bidragit till. Det är väl depressionen som jag kände det, och den känns fortfarande. Jag tror att du ser på mig också att jag får tänka på att prata tydligt."
Citat från Aftonbladet. 

—————-
Ännu en fin höstdag idag. Sol och värme. Precis sådär som hösten kan vara ibland när den är som bäst. :-)

Önskar dig en fortsatt fin helg! Var rädd om Dig! 

Kärleksljus
❤️


Taggar: #septemberlördag#bladenskiftarfärg#skavlan#depression#gorillaunge;

Kommentera inlägget här :