Söndag

publicerat i Allmänt;
(null)
Jag skrev om Rödhaken häromdagen. Men jag hade inte lyckats ta kort på den. Nu har min fina svägerska delat med sig av denna bild. Tack Anki <3  Visst är den söt! 

Rödhake,, skogsduva, talgoxe, sädesärla, bofink, and, hackspett, koltrast, björktrast....och ekorre....besöker oss idag. I omgångar. Och alla flyr när gårdens "jakt/vakt-hund" kommer utrusande som skjuten ur en kanon. :-)
Gammelhunden (fågelhund) bryr sig inte längre. 
Snöbyar med virvlande stora snöflingor drar förbi. Det stör inte fåglarna. Trastarna drar upp mask ur gräsmattan. Det ser så segt ut, men de är skickliga på att hitta! 

(null)
Blomman ser nästan ut att vara av silke. :-)
 
Söndag 25 april. 
Jag längtar efter sol och värme. Det är bitande kallt i vinden idag. Hur har du det där du är? 

(null)
Fjärilstavlan målad  2017... 

Det kommer en "riktig" vår snart...efter valborg...tror och hoppas jag. 

Ha nu en riktigt fin vecka! 
Önskar Dig allt gott! 

Längtan
❤️

Taggar: #söndag#rödhake#fåglar#jakthund#snöbyar#fjäril#tavla;

Kommentera inlägget här :