Blåbärsskog och tacksamhet

publicerat i Allmänt;
Igår: 

(null)
Vi tog vägen förbi "vuxendagis", samlingsplatsen för jägarna, och vek av in mot skogen. 
(null)
Jag gillar de där stora stenarna i den här skogen. 
(null)
Och se r man på…här fanns ju blåbär, massor med blåbär! Och inget hade vi med att plocka i…då får man äta direkt och bli blå om läppar och fingrar ;-) Mums!!!
(null)
Jag gillar dem. De höga furorna. 
(null)
Och marken är så vacker :-)

Min guddotter sänder bilder och filmer från sin lillebrors bröllop. Roligt att få se. :-) Roligt också att det går att fira bröllop igen. Att restriktionerna lättat så mycket. :-) Hurra för Kärleken! <3

(null)
Här och var finns några sommarväxter kvar :-)

Vi har det så bra i Sverige <3 Tacksam <3

Nyheterna och rapporterna från Afghanistan gör ont i mig. Nu saknar jag ord för hemskheterna igen. Men jag saknar inte ord för förnekandet och likgiltigheten som finns i vårt land, när det gäller kriget och klimathotet. Det finns de som t o m hånar….Till övriga katastrofer får vi nu lägga till jordbävningen på Haiti… Jag slår ihop mina händer och ber till högre makter. Må skyddsänglarna vara med alla lidande. 

Människor flyr 

Människor dödas

Människor skriker

Människor skadas


Det brinner

Jorden skakar

Vattnet svämmar över


Det människan byggt

Raseras


I Sverige skriver vi kommentarer

Om att stänga våra gränser

Vidriga påhopp på Greta

Ifrågasättande av krigsrapporteringarna


Att känna att man inget kan göra

Är en sak

Att förneka, ljuga, håna, vara likgiltig…

Är vansinne


Vi priviligierade 

Kan fortfarande välja

Kärlek eller hat

Se, höra och känna

Mod eller rädsla

Tala eller tiga

Reagera eller nonchalera

——————_______

(null)
Vackra vilda växter. Ockelbo Wij. 

Kanske är jag "glädjedödare" idag när jag skriver om krig och andra katastrofer. Men så är ju livet. Glädje och sorg. Allvar och skoj. 

Tillönskar Dig en riktigt fin vecka! Själv ska jag börja en jobbig tandbehandlig under veckan. Så jag bävar….Men innan dess är det dags att bli fin i håret. :-) Och så varnar de för väldigt mycket regn igen….

Tankar till och böner för alla lidande människor ….Och tacksamhet för att jag har det i jämförelse, väldigt bra. 

Störst av allt är Kärleken
♥️

Taggar: #blåbärsskog#tacksamhet#krig#sistavildablommorna#haiti#högremakter#skyddsänglar#bröllop#kärleken#afghanistan#viväljer;

Kommentera inlägget här :