Staden

publicerat i Allmänt;
Måndag 16 augusti 2021

(null)

Vi är i stan. Försöker få ordning på saker och ting, efter en lång tid "borta". Tvättar. Balder har svårt att finna ro men han vänjer sig säkert snart. 
Tack och lov har prognosen ändrats från 62 mm regn till 8,2 mm regn i morgon….om det nu stämmer.. .3,8 mm på onsdag. Knappast översvämningar att befara…så då slipper jag vada till tandläkaren på torsdag ;-) Eller ta båten till frissan i morgon…;-) 
Nä, det är väl egentligen inget att skämta om, när man tänker på alla som drabbats av oväder på olika sätt  denna sommar….

Staden låter utanför mitt fönster. I min lilla trygga vrå av världen. Med fasa ser jag på bilderna från Afghanistan. Folk som flyr. Det är så tragiskt, så hemskt, så ofattbart grymt. Vad kommer hända nu? 

——————-

Barnbarnet skickade bild på en jättesöt hundvalp igår. Nu har den familjen två katter och en hund. :-) 

Det får bli allt på bloggen idag. Värk och trötthet dominerar min dag. Hoppas på bättring. 

Ta hand om Dig! <3

Hoppfullheter
♥️

Taggar: #staden#ordning#stadensljud#ofattbart#grymt#hundvalp#värk;

Kommentera inlägget här :