Åska, kärlek och minnen

publicerat i Allmänt;
(null)
Kärlek 
Plötsligt är det tyst. Åskan har härjat i timmar och kraftiga regnskurar har avlöst varandra. Det ska regna hela dagen. 

Tisdag 22 juni 2021
När jag kollar prognosen igen är det bara "mulet" som gäller för resten av dagen….?

En perfekt dag för att rensa och röja inomhus. :-)
I gamla stugan hittar man minnen. Min farmor var ju "lärarinna" och efter hennes död hittade vi lite "skolsaker". Jag tog hand om detta:
(null)
"Palinramen". Är du "gammal" nog för att minnas detta? Jag minns att jag gillade det här. :-)

(null)
Ännu ett minne. Räknestickan. Just denna är makens. En praktisk sak. :-) På den tiden…

(null)
Och så en titt i makens "Räkneboken" Andra skolåret. Jag måste haft någon "modernare", tre år senare ;-)  Men visst var det många tal med just äpplen på den tiden? Hi hi :-)

Åter till nuet och dagen. Många goda nyheter kring pandemin i vårt land nu. Må det fortsätta så! Jag vet, det där "deltaviruset" lurar lite varstans men ändå…

Kanske har du varmt, kanske har du kallt, kanske har du "lagom" där du är. Hur som: var rädd om Dig! 

Kärlek
♥️

Taggar: #minnen#åska#palinram#räknesticka#godanyheter;

Kommentera inlägget här :