Värmebölja

publicerat i Allmänt;
(null)
Fredag 18 juni 2021

Igår kväll satt vi ute länge och njöt av ljuset, värmen, fågelkvitter och avsaknaden av mygg. Ett glas rosévin smakade perfekt. :-)
(null)
Balder vaktade gården. Kanske skulle räven dyka upp igen. Den var ju där på eftermiddagen. Stod på gården och tittade på oss. Tills Balder började skälla. (null)

—————
Gammelhunden flåsar mer än vanligt i hettan. Tur att det fläktar lite. 
Jag fixar något "lunchaktigt". Det får bli senaste glassfavoriten: salt lakritsglass från SIA.Laktosfri och väldigt god! :-)

(null)
Alltså jag får bara världens glädjefnatt av dessa underbara rosor! :-)
(null)
Det här är inte så dumt det heller en varm dag. :-)

Regeringskris Regeringen har krismöte. Hur ska detta sluta? 

Här i min del av vårt avlånga har vi tagit siesta efter trädgårdsarbetet. Siestan blev längre än planerat men det kändes nödvändigt. Även de fyrbenta uppskattar siestan ;-) 

Snart fotboll. Sverige - Slovakien. Har inte den blekaste aning om Sveriges chanser. Så "insatt" är jag. Men titta ska jag. Det är ett märkligt EM. Utspritt på flera länder. Sverige spelar t ex i Ryssland idag. Senast var de i Spanien. Undrar hur bra det här är för smittspridningen? 

(null)
En favorit bland de vilda: Rödklöver. Såvida det inte är Skogsklöver? De är så lika….

Hoppas att du har möjlighet att ta det lugnt i värmen. Och så önskarjag  Dig en riktigt fin helg! 

Glädjefnatt
♥️

Taggar: #värmebölja#glädjefnatt#myggfritt#fotboll#smitta#rödklöver;

Kommentera inlägget här :