Gråmulen söndag

publicerat i Allmänt;
(null)

Gråmulen och disig söndag. 28 mars 2021.


Vad gör man då? Sover länge. Tappade ju en timme i natt. :-) Tar en kort promenad. Kollar en serie på play. Kelar med hundarna. Läser en massa information om min farbror som jag aldrig träffade. Det är min andre farbror som sammanställt det. Så glad över att få veta mer om denne Lars-Ingvar som tidigt gick till sjöss och levde många år i Australien, där han dog 1974. Han var aldrig gift och hade inga barn. 


På tal om Australien så tänker jag på Nya Zeeland. Där ska man enligt ny lagstiftning erbjuda betald ledighet för de som gått igenom ett missfall. Så omtänksam politik! <3


Politik...Sverige...jag blir bedrövad över oförståndet. Liberalerna...suck...att öppna för samarbete med rasistiskt parti är ju så långt ifrån liberalismen man kan komma...eller har jag fått allt om bakfoten? 

(null)



Vi går nu in i Stilla Veckan. Jag har sett att en del präster vill öppna kyrkorna för fler än 8 besökare under påsken. Och det är väl rimligt? Kyrkorna är stora, (de flesta) och det borde gå att kunna sitta utspritt. Hur man gör med nattvarden vet inte jag med det finns kanske en coronasäker lösning? 

Jag vet att det inte är mitt problem, jag är ju inte "kyrklig" men jag vet ju hur viktig påskhögtiden är för många kristna. 


(null)Min magiska tavla som aldrig blir färdig...eller så är den det...? 


Ikväll är det fullmåne! :-)

Inför kommande vecka: Var varsam med Dig! 
Önskar dig all den kraft du behöver. Och en massa glädje! 
Tack för att du tittade in här!
Välkommen åter! <3

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #australien#nyazeeland#okändfarbror#liberalerna#öppnakyrkor;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Eva :

Verkligen en magisk tavla🤍!
Ja, nu vill jag ha vår och värme, såg blåsippor i söndags!

Svar: Jag tror det blir varmare nu men april är lurig :-)
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :