En bön för världen

publicerat i Allmänt;
Lördag 9 oktober 2021

(null)

Jag vill be en bön för världen
Om hjälp att inte ge upp kampen för det goda
Om att inte mista hoppet om fred
En bön för moder Jord
Lär oss vårda henne
Lär oss att samarbeta
Lär oss att genomskåda lögnerna
Hjälp oss att hitta vägar till inre frid
Ber om mod att tala och säga ifrån
Ber om goda kloka ledare
Om rättvisa istället för egoism
Om att våra olikheter får berika oss

Det sägs att störst av allt är kärleken
Låt oss få uppleva detta
Hjälp oss att skapa godhet
Amen
<3

En bön kommen ur mina känslor. Jag vänder bönen till änglar, gud, universum, alla kärleksenergier, Jesus, ja till alla högre makter. Vi behöver hjälp, vi som trampar här på jorden idag. Hjälp att leva tillsammans och hjälp att ta hand om moder Jord på bästa sätt. För just nu vet jag inte vad vi sysslar med, trots all den kunskap vi har…

(null)

Det är lördag. Flera av "de mina" ser hockey på arenan. Och nej, det verkar inte som om denna match slutar i glädjeyra ;-)

Jag gillar lagets nye coach. Han är från Finland och jag älskar att höra honom tala. När han säger: "pocken" istället för pucken. Det låter så mysigt. :-)

Hoppas att Du mår bra och har det bra! 

Ikväll är det fotboll! Heja Sverige! <3

Änglabön
♥️

Taggar: #en#bön#för#världen#moderjord#hockey#fotboll#änglar;

Kommentera inlägget här :