Färg, form och änglavakt

publicerat i Allmänt;
Söndag 17 september 2021

(null)
Alla dessa former, färgnyanser, storlekar…de vackra löven…

Det var kallt och stjärnklart under natten. Klart och sol under dagen. På en del ställen lite is. Men inte för halt för en promenad. :-) Hög luft att andas i. En vacker dag. 

(null)
Jag försöker ta vara på det solljus som erbjuds. Står stilla, blundar och vänder ansiktet uppåt. Ännu värmer solen. Det livsgivande ljuset. 

(null)
Höstlöv och is, en riktigt vacker kombo :-)

(null)
Lika här…löv, is, solstrålar  som bryts i isen och framkallar färger :-)

Det är söndag. Vilodag för en del, arbetsdag för andra. 
En ny vecka ligger framför oss. Själv ser jag inte framemot morgondagen. Ska till tandläkaren. Efter 70 minuter i en tandläkarstol lär jag vara ganska slut. :-)

"Allt kan hända", tänker jag, när jag läser om kvinnan i Kanada som fick en sten genom taket och ner mellan hennes kuddar i sängen där hon låg…en meteorit…vikt 1.3 kilo. Tack och lov så var hon vaken, troligen för att hennes hund skällde. Hon fick bitar av innertaket i ansiktet men är oskadd. "Änglavakt" tänker jag…men oroar mig inte för att råka ut för samma sak, risken är nämligen 1 på 100 miljarder…;-) 

Hur som. det är skönt att ha skyddsänglar :-)

Önskar Dig en fin vecka! 

Änglavakt
♥️
     




Taggar: #färg#form#änglavakt#solstrålar#is#tandläkarstol#nyvecka;

Kommentera inlägget här :