Den gamla hamnen

publicerat i Allmänt;
Onsdag 20 oktober 2021

(null)
Ett gammalt ankare. Symbolen för Hopp. <3

Mulen men varm oktoberdag. På långpromenaden väljer vi att gå över bron till södra kajen, till gästhamnen och ut ända till havet. Det är jättelängesen vi gick här senast. 

(null)
"Delar av kungafamiljen" ligger här vid kajen. ;-) Kungaparet och deras barnbarn. :-)

(null)
Det är ju bra att de varnar :-D


(null)
Gammalt och nytt. 

Det finns en viss skönhet i det oktobergrå. Och att vandra på historisk mark, det gillar jag. Det är något visst med mig, hamnar och sjöfart. Sen barndomen och uppväxtåren. Jag hör hemma här känner jag. 

(null)
De vackra gasklockorna. <3

En hel timme tog promenaden. Nytt rekord för mig för de senaste två åren. Stolt men också tacksam. :-)

(null)
Skönhet i oktober

Idag står det i tidningarna om ett mirakel. Om 21 basebollsfans som var på väg till en match i Texas, då deras flygplan kraschade. Planet såg ut som ett förkolnad hög med skrot…men alla överlevde och kunde ta sig ut med bara små skador! Vilket mirakel!!! Nog vågar man antyda att de hade änglavakt? <3

Tiden går. Och den kommer. :-)
Var rädd om Dig! Du är Värdefull! 

Kärlek
♥️

Taggar: #mirakel#änglavakt#hamnar#sjöfart#skönhet#långpromenad#historiskmark;

Kommentera inlägget här :