En tro på framtiden

publicerat i Allmänt;
Måndag 2 maj 2022
Tema: Harry-Potterdagen 
Världsdagen för tonfisk

Den muslimska fastemånaden Ramadan är över och nu firas högtiden Eid. Eid betyder ungefär "festglädje". <3

(null)
"Fluff fluff fluff" :-) Jodå, det är en solros :-)Den heter Teddy Bear. Till Ukrainas ära. <3

Engagemang, för det man tror på
Demonstrationståg,  för eller mot något
Strejk, för att få förändring
Belysa, brinna för, agitera…
Protestera
Väcka debatt
Så bra att vi har de möjligheterna i vårt land! 

Men…den livsviktiga och akuta klimatfrågan, tror jag inte vinner på att folk klistrar fast sig på gator….snarare tvärtom…. :-(

Och hets mot folkgrupp är olagligt. 

(null)
<3
Har beställt nya "promenadskor". Har faktiskt två par bra skor sen tidigare….meeen…en av skorna i det äldsta paret har ett väl synligt hål vid skospetsen och det andra nyare paret har gnagmärken och avbiten slejf vid hälarna…ja…just det: Balder!  :-)


(null)
Folkomröstning om folkomröstning? :-)

Carola sjöng den redan 1983 och nu är den superaktuell igen… (inte bara som tv-reklam)
"Se dig omkring
Var det det här vi drömde, drömde
Är det någonting
Någonting vi glömde, glömde
Har vi en planet fylld av mänsklighet
Hela mitt liv har jag försökt att fråga
Fråga och få ett svar
Det är dags att börja tänka om
För tiden rinner ut den kanske snart tar slut
Och jag vet att det vi bygger upp nu
Det blir en dag det våra barn ska ha
Finns inget annat svar
Frågorna som jag har
Finns inget annat svar
Jag vill så gärna ha
En tro på framtiden
En tro på sanningen
En tro på gemenskapen
Någon gång
Någonstans
Någon dag
Säg mig, åh, säg mig
Åh, säg mig, åh, säg var vi står
Jag måste veta nu
Säg mig, åh, säg mig
Åh, säg mig, åh, säg var vi står
För jag vill ha en tro på det jag gör
Säg mig, åh, säg mig, åh, säg mig, åh, säg mig, åh, säg mig, åh, säg mig"
Text: Piet Souer, Martin Duiser 
Visst är det det vi vill ha: en tro på framtiden, sanningen och gemenskapen. För oss själva och alla våra kära och nära och för hela vår planet. 
Det är svårt i en tid som denna. Men: hoppet! Våga hoppas! Och påverka där det går! <3

(null)
Gamla handdukar från släkten. Fint broderade. Vi har en hel del, använder några, andra har fått bli gardiner och så är det några som ännu bara ligger i en låda. <3

Våga hoppas! 
Var rädd om Dig!

Våga Tro
♥️





Taggar: #tro#hoppas#framtiden#folkomröstning#protestera#påverka#vackertbroderat;

Kommentera inlägget här :