Glädje och Vänskap

publicerat i Allmänt;
Tisdag 2 augusti 2022

Måndagsnatten mot tisdag: lyssnar på åskans muller, riktigt kraftiga knallar emellanåt och regnet som vräker ner.   Det har åskat en hel del denna  sommar. När åskvädret drar iväg uppstår den där nästan magiska tystnaden. 
 
När morgonen kommer skiner solen in… :-) En ny dag har startat.  
(null)
Nu blommar de små solrosorna. :-) Ännu lite blöt efter nattens regn. Som alltid med solrosorna går tankarna till Ukraina…detta starka folk men så många offer för en despots galenskap:-(
 
 
(null)
Närbild Krasseblomma <3
 
Glädje är när "mitt" lag är i god form och vinner match efter match. Och när äldste sonen ser matchen live där i Götet så är det lite extra glädje. Vi har "Änglarna" som gemensamt intresse jag och han. Eventuellt har jag "påverkat" honom liiite ;-) Men det är ju bara av godo….hi hi…
(null)
Dags att städa golvet i växthuset…

Nu inväntar vi gäster. Vänner. <3
(null)
De vinner inget skönhetspris men de är väldans goda :-)

Nu är jag så där jätteglad, det känns varmt och gott i hjärtat. Riktiga vänner finns alltid där även om man sällan ses. Nu har jag pendlat mellan skratt och allvar, men mest skratt. Tacksam :-)

Tand hand om Dig! 

Vänskap
♥️


Taggar: #glädje#vänskap#åska#solrosor#hembakat;

Kommentera inlägget här :