Söndag

publicerat i Allmänt;
Söndag 28 augusti 2022
(null)
Gör ett test. Har kontaktat kundtjänst angående mina bilder som inte laddas upp. Inget svar ännu. Den här bilden funkade. En gammal skål som jag gillar skarpt. :-)

Vi har,  ännu så länge, varit förskonade från det värsta ovädret. Det regnade, blåste och åskade i natt. Men nu "småstänker" det bara :-) Hösten gör sitt intåg. Men även hösten kan vara varm :-)

En dikt jag hittade och gillade: (jag har haft den här på bloggen förr, men den passar ju varje sensommar)
Kväll i trädgården
Kvällen går omkring och plockar färger,
stoppar varsamt ner dem i sin säck.
Gräsets gröna och lavendelns blåa
- snart ska alla färger vara väck.

Vallmorött och rosenrött försvinner,
bladen mörknar på var gren och kvist.
Gula liljor svartnar, och kastanjens vita låga slocknar allra sist.

Kvällen tänder andra ljus i stället.
Stjärnorna som blundat länge väcks,
och i mörkret lyser kattens ögon,
och i mörkret lyser min reflex.
- Britt G Hallqvist-


Vad gör vi en regnig söndag? Ser på fotboll. :-)
Och förbereder morgondagens äventyr. ;-)

(null)
En bild ur arkivet. Söt ängel på keramikmugg.  :-) Änglarna är med oss. Med Dig. Med mig. <3

Hoppas att Du också är förskonad från ovädret! Önskar Dig en riktigt fin vecka! 

(null)
Kärleksfull repris <3

Kärlek
♥️

Taggar: #testar#kundtjänst#bilder#skål#ängel#oväder#dikt;

Kommentera inlägget här :