Gott Nytt År!

publicerat i Allmänt;
Söndag 1 januari 2023
Nu är vi inne i 2023…
2023 2023 2023…så nu har jag övat upp mig ;-)

(null)
Den röda färgen får stå för värme, kärlek, fred, jämlikhet, förnuft, medmänsklighet Till oss alla. Under detta nya år! <3

Några lånade ord från det som nu hänt:

(null)

(null)

Och:
(null)

Vi tände en brasa, såg tolvslaget från Skansen och skålade i bubblor. 
(null)

Jag sänder en tacksam hälsning till Mariette och Jessica Andersson och deras härliga "rockmedley". Love it! Bästa musiken att börja nya året med…för min del :-) Och Lena Ohlin läste Nyårsklockan mycket bra! 
(null)
Skål!  Har "lekt" lite med motivet. :-)

Vaknar denna morgon/förmiddag och inser att jag är..förkyld… atjo prosit, host host, snörvel, snörvel, harkling harkling…men nej, ingen feber :-) 
Det blir nog en och annan kopp te med honung idag. 

(null)
1 januari. Solen står lågt. Vindstilla och minusgrader. 

Nu har jag sett dokumentären om Laleh. Den tjejen är så bra. Jag tänker på hur fantastiskt det är att hon kom hit till vårt land och gav av oss så mycket. I en tid då vårt land var öppet. Nu blir det alltmer slutet med en främlingsfientlig politik. :-( Tack Laleh! <3

(null)
Månen:-) (null)
:-)

Så vandrar vi vidare på vår livsväg. Ibland tillsammans, ibland ensamma. Visst kan man undra vilka möten vi kommer att få uppleva under 2023…

Var rädd om Dig! 
Du, just Du är Värdefull! 
 
Livsväg
♥️


Taggar: #gottnyttår#2023#livsväg#brasa#bubbel#måne#rockmedley;

Kommentera inlägget här :