Lördag

publicerat i Allmänt;
Lördag 10 december 2022
 
Mina varma tofflor brukar jag bara ha i torpet men nu behöver jag dem även i stan...kallt...
 
Försöker nu skriva via webben, min app fungerar inte. 
Det är krångligare så här men nu vet ni att jag inte övergivit skrivandet. 🙃
 
I tisdags var maken och jag barnbarnsvakt. Det är en ära och lite lärorikt.


”Det är bara att lägga honom i vagnen, med mössa och den här på”, säger sonen och håller upp en svart overall. ”Han håller sig varm i åkpåsen, men ni måste spänna fast honom, annars tar han sig ur”. ”Okey,” säger farmor och farfar och tänker att ”det är väl en lätt match, vi har ju varit med förr”….”Förr” ja…När barnet ska sova kläs han på…få se nu…ben där och armar där? Eller? Vi bökar. Lägger barnet i åkpåsen i vagnen. Men visst han måste spännas fast också…var är banden? Under barnet. Vi bökar. Barnet är trött och spänner ryggen som en båge…(det där tricket har hans farföräldrar glömt bort) Vi får till det till slut. Barnet somnar ute i vagnen. Mössan har åkt ner över ögonen…Han sov i nästan två timmar. ❤

 Stå på tå. För att se...❤️
 
Så mycket jag ville dela med mig av under de dagar som gått, men det orkar jag inte nu. Det får vara....
 
Ja, så är det nu...
 
Härom kvällen. 
Glädje. Och tacksamhet. ❤️
 
Det snöar igen. Och det är hemmamatch. Vet inte säkert men kanske kikar jag in på Nobelfesten. Blev inte bjuden i år heller 😕...det enda jag har gemensamt med en viss partiledare...😉 hi hi...

Se till att hålla dig varm i kylan! Blåsten bet i kinderna idag. Och så är det det där med elen...sparandet...
 
Värme
♥️
 

Kommentera inlägget här :