Ur en klippbok :-)

publicerat i Allmänt;
Lördag 3 december 2022

Det var vitt när jag tittade ut i morse. Blötsnö. Den faller ännu. 

(null)
Igår kväll <3
 


Svenne Hedlund. Min första idol. Vila i frid. <3
Jag minns så väl hur min mamma sprang runt på stan för att hitta det numret av Bildjournalen som hade den fina "elefantbilden" (de kallades så) på Svenne Hedlund. Det blev flera bilder för mig att tapetsera väggarna med. ;-) Och första (och enda) gången jag såg honom i verkligheten…oj! Vilken känsla. Det var på Parken i Härnösand. Under "Svenne och Lotta -perioden". :-) Tack Svenne för musiken! Hep Stars var bäst! 
(null)
Ur klippboken…:-) Förlåt Svenne, men jag ersatte dig sen som idol med Björn Skifs…;-)

Vet du vad SKMA står för? Det står för: svenska kommittén mot antisemitism. De bekämpar anitsemitism och undervisar om Förintelsen. Nu drar regeringen in stödet till dem…ja, läs en gång till…så ser regeringens politik ut nu… Jag orkar inte bli arg, jag blir skrämd och ledsen… :-(

(null)
Dagens ängel: Hon var en mycket uppskattad gåva från en vän, under en för mig väldigt jobbig tid. Fortfarande tacksam över henne. 

Dagens Änglaord: (det som står på bilden) I ljus och mörker - änglavakt. <3

Till sist. Några kloka ord som dök upp i flödet på Fb:
(null)
Det är tur att vi förstår varandra ibland ändå…

Må din lördag vara fin och bra. :-)

Änglavakt
♥️

Taggar: #svenne#klippbok#blötsnö#ljusochmörker#förståvarandra;

Kommentera inlägget här :