Julstädning och en plan b

publicerat i Allmänt;
Tisdag 20 december 2022

Julstädning…pågår…inte alls så där intensivt som förr men ändå. Jag minns hur jag fixade och donade och städade och pyntade när ungarna var små. Speciellt om mamma skulle komma på besök. Och sen var huset ändå fyllt med rester från julklappspapper och granbarr och damm och grus/sand… ;-) På den tiden bakade jag också och gjorde julgodis. Och mitt upp i allt så skulle man ju jobba också och julhandla och ta hand om snoriga barn och resa runt och fira jul än här än där som det blir när barnens  mor- och farföräldrar har skilt sig och startat nya familjer…förstår inte nu hur man hann med allt? Varifrån kom orken? Okey, man var ung. :-) Och jag älskade julen…jag hade kul, men visst blev jag trött…
Nuförtiden är det lugnare… :-)

(null)
Skönhet :-)


(null)
Dagens änglar: de ska väl hänga i granen egentligen men vi har ingen gran…söta är de i alla fall :-)

Dagens Änglaord: 0rdet ängel kommer av grekiskans angelos som betyder budbärare eller sändebud. Inom kristendomen fick ordet betydelsen "budbärare från Gud". 
(Ur boken "änglar, änglar, änglar")

FHM säger att vi ska "undvika trängsel och ha en plan b" inför julfirandet. Inga restriktioner på gång, bara rekommendationer. Om man är förkyld, gå över till plan b, alltså…
Hej och hå, covid ger sig inte…många har jobbiga förkylningar nu. Vi får bry oss om varandra, respektera varandra. Eller hur? <3

Och vad är min plan b? Hm…? :-)

Respekt
♥️

Taggar: #julstäd#förr#lugnare#nu#planb#angelo#budbärare;

Kommentera inlägget här :