Låt hjärtat va med

publicerat i Allmänt;
Måndag 14 februari 2022
Alla Hjärtans Dag <3

(null)
Till Alla. Störst av allt är Kärleken. <3

Jag känner mig lycklig och välsignad som har en man vid min sida sen många år tillbaka. Och som säger att han vill fortsätta att leva tillsammans med mig. Ömsesidig kärlek som består även när man blivit gammal, trött och glömsk :-) 

(null)    
Thats me ;-)

Kärlek är vad världen behöver. Inte bara den romantiska kärleken utan den allomfattande. Moder Jord behöver vår kärlek nu mer än någonsin under mänsklighetens historia. För kärlek är lika med: omsorg, vänskap, ansvar, respekt, förlåtelse, sinnlighet, förståelse, sanning, tro, tillit, glädje….
Det är lättare sagt än gjort ibland men "låt hjärtat va med!"<3

För att återvända till den romantiska kärleken. Kärleken är:

Här, i den stilla gryningen
Kan jag känna, allting andas, igen
Dom tunga molnen,
drev iväg med vindarna
Inga tårar, ifrån himlen,
blir till regn
Vi, hör orden i en sång, som
finns kvar här i våra hjärtan
Nu, i lugnet efter storm 
En ängel flög förbi
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende,
på vår jord
Som en sol som värmer oss
Som ett himmelskt stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets skeende,
med en tro
Kärleken är 
Och när natten sänker sig
Är vi trygga i varandras andetag
En vind, som smyger sig hit in,
bär en doft utav vilda rosor 
En ängel flög förbi
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende,
på vår jord
Som en sol som värmer oss
Som ett himmelskt stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets skeende,
med en tro
Kärleken är 
Oohh... Aahhh... Ohh
En ängel flög förbi,
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende,
på vår jord
Som en sol som värmer oss
Som ett himmelskt stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets skeende,
med en tro
Att kärleken är
<3
(Sång: Jill Johnson, Låtskrivare: Bobby Ljunggren / Håkan Almqvist / Ingela Forsman )

(null)
Älskade Nalle Puh <3

Jag uppskattar mer och mer att följa vissa samlare. Jag lär mig en del om mina egna saker. Som idag när någon lägger upp en bild på en kopp med namnet "Valentine". Passande idag. Känner igen mönstret och kommer på att  såssnipan jag hittade på loppis för flera år sedan har det mönstret. :-)
(null)
Valentine från Rörstrand. Valentine tillverkades mellan år 61 - 69. :-)
(Kortet råkade få en gulare nyans  än i verkligheten som är vit)

Glad Alla Hjärtans Dag! <3 
Var rädd om Ditt Hjärta!

Kärleken Är
♥️

(null)


Taggar: #låthjärtatvamed#kärlekenär#välsignad#såssnipa#valentine#rörstrand;

Kommentera inlägget här :