Längtans färger

publicerat i Allmänt;
Söndag 30 januari 2022

(null)
Man förstår att det blåst kuling  när snön t o m yrt upp på kyrktornet  :-)

Det är "burrväder". Jag som har möjlighet stannar inomhus. Vädergummans kropp värker. 
En mycket kär vän visade upp en nymålad tavla på Fb. Den heter Längtan och är målad i gröna, gula, blå, lila nyanser. Så fin. Och jag tänkte att det är verkligen "längtans färger" hon målat i. <3 Så sköna att se på denna grå dag. 
Det kommer en Vår..:-)

Det här är inte den tavlan. Det här är min gamla vår-ängel-målning. ;-)


(null)
Längtans färger…

Maken har åkt till efterlängtad hemmamatch i arenan. Hockey. Om jag "vågar" tänker jag titta på handbollsfinalen i kväll. Heja Sverige! 

Det blir en TV-kväll. Måste ju se "Allt för Sverige" när de var på Gotland. Och tredje avsnittet av The Victim, vansinnigt spännande :-)

Idag har Gunhild och Gunilla namnsdag. Mamma, ingift faster och jag grattar varandra.  :-) I år hann jag före mamma. Det har blivit en liten tävling det där ;-)

Nu plingar det till på Instagram. Wow, min syssling på Gotland skickar gamla kort på släkten! Så kul!!! Gillar du också gamla kort? 

Och vad händer ute?
(null)
Det ljusnar från norr
(null)
Och kolla, kolla: solen! :-) I väst. 

Hoppas att du inte drabbats svårt av stormen (på sina håll t o m orkan). Och hoppas att vi alla snart får njuta av solens strålar! 

Hoppfullheter
♥️


Taggar: #längtans#färger#sol#storm#orkan#släkjtfoton;

Kommentera inlägget här :