Tro och tvivel

publicerat i Allmänt;
Söndag 23 januari 2022


Ett vittne mindre

En röst har tystnat

Ännu en som såg, hörde, upplevde verklighetens fruktansvärda grymheter 

Han berättade

Ville få oss att förstå

Han såg farorna

Han såg hur historien började upprepa sig


Människor demonstrerar

Bland dem rasister och nazister 

Förintelseförnekare


Varför lyssnade ni inte?  


Vila i frid

(null)     Emerich Roth 

Kampen mot hatet och rasismen måste fortsätta! <3

Men det finns dagar när man/jag tappar tron på mänskligheten….
Då tittar jag på foton av mina barnbarn och tänker: för deras skull…måste jag våga tro på medmänsklighet…och att kärleken är störst! <3



(null)
Magneten på min kylskåpsdörr. En gåva från en vän. Jag behöver själv guidning nu. Men jag undrar hur stark min tro på änglar egentligen är? Tro och tvivel, de följs liksom åt genom livet 

Solen skiner här idag. Fint men fläckvis halt promenadväder. Så man får se upp…och ner! :-)

Må solen på dig skina! 
Må din nya vecka vara full av möjligheter! 

Medmänsklighet
♥️






Taggar: #tro#tvivel#lyssnade#verkligheten#enrlsthartystnat#guidning;

Kommentera inlägget här :