Ledstjärna

publicerat i Allmänt;
Torsdag 6 januari 2022
Trettondag jul

(null)
:-)
Stjärntydarna, kungarna, de 
vise männen eller vad de nu var…här som stjärngossar :-)
De följde stjärnan och kom till stallet i Betlehem Och lämnade sina gåvor till Jesusbarnet. 

Vi behöver alla en ledstjärna i mörkret som omger oss. En ledstjärna som leder oss rätt. Som leder oss hem. Leder oss till rätta sammanhang och till goda kontakter. Som leder oss på medkänslans och kärlekens väg. <3

(null)
En vacker dag. Kall och ljus. 

(null)Snö!

(null)
"- Alltså, vi har besök idag. Två favoritmänniskor. Men de har med sig någon liten människa som jag inte får hälsa på ordentligt. Jag är så nyfiken och frustrerad…" :-)

(null)
"- Vem är du?"

Vi är lyckligt lottade i livet. Fick besök av Noah och hans föräldrar idag. Finbesök. <3<3<3

Ett år sedan stormningen av Kapitolium. Vansinnet. Är det inte längre sen? Tänkte jag. Skönt med ett "Trumpfritt" år…:-)

Men pandemin är kvar…
Desinformationen är kvar. 
En av mina ledstjärnor är min intuition.  En annan är faktagranskning. Och tron på alla människors lika värde. 

(null)
Vår pump har fått sitt "vinteransikte" ;-)

Följ din ledstjärna
♥️


Taggar: #trettondagen#ledstjärna#finbesök#noah#lycka;

Kommentera inlägget här :