Det är som det är

publicerat i Allmänt;
Onsdag 27 juli 2022

Klockan 22.10 ger jag upp. England leder med 2-0 och magkänslan fick rätt…såååå tråkigt…:-( Sen blev det 3-0. Och 4-0. Kollaps skrev media… Jag struntar i alla analyser…det är som det är :-( 
(null)
De är vackra men de sticks… nej, jag ger inga tistlar till svenskorna, de gjorde allt de kunde men det räckte inte. Och alla som nu hatar på sociala medier. Så barnsligt och så dumt!  Och kränkande. :-(

(null)
Nu lyser renfanan upp vägkanterna. :-) Jag vet inte vad den vita krumeluren är för något…
Renfana enligt Alternativmedicin:
"Omtalas redan av Hildegard av Bingen som en helig växt och som krydda. Redan i slutet av medeltiden använde man renfana mot mask och mot kvinnosjukdomar. Växten samlades in vid blomningen, bands ihop till buketter och torkades. Renfanebukettema hängdes upp i taken i boningsrummen för att driva bort myggor och flugor, de lades in i klädkammare och skåp för att hålla malen borta, de stoppades in under madrasserna och lades i hundens vrå som skydd mot loppor och löss. I köket användes de som krydda, t.ex. i omeletter och puddingar."
Tillägg: "Hela växten innehåller eteriska oljor. Inga förgiftningar kända. Att smaka en liten mängd kan betraktas som ofarligt." Giftinformationscentralen. 
Men jag tänker inte prova ;-)
————————-
För andra gången i rad har ett inlägg jag publicerat plötsligt försvunnit….under rubriken "Sommarhetta" 21 juli…Vad jag skrev minns jag inte. Att jag var i min "oas" (sovrummet i gamla stugan) den heta dagen det minns jag. Det var "bara" +27 i oasen, +35 ute. Men jag tog foton på det jag tycker om där i oasen. Jag visar dem igen: 
(null)
70- talstapeten och blandat loppisfynd och gåvor och lite nytt. "Pyjamaspåsen" har mamma broderat och tvättpåsen har hon eller mormor broderat. <3

(null)
Ja, det var ju konstigt :-D

Det blev inte till att baka igår kväll. Det blev idag istället. Rabarberpaj. :-) Den blev väldigt god. 
Ikväll kommer kärt besök. Kanske vill de smaka? 
(null)
Skönhet med varningstext ;-)

(null)
Med tanke på hat och hot och rasism. Kampen för allas lika värde, den fortsätter. Eller hur? 

Kom ihåg: Du är Värdefull. För just Du är just Du! <3

Värdefull
♥️









Taggar: #värdefull#tråkigt#fotboll#detärsomdetär#försvann#renfana;

Kommentera inlägget här :