Solstrålen

publicerat i Allmänt;
Lördag 9 juli 2022

Jag var visst lite dagvill igår, glömde önska trevlig helg, så nu önskar jag Dig: god fortsättning på helgen. :-)

(null)
I ett fönster. Torkad pion. Ett test, hur länge håller färgen? 

(null)
I ett annat fönster. :-)

Mina tankar går titt som tätt till mordet i Visby. Det får mig också att minnas mordet på Anna Lindh. Två kvinnor med stort hjärta och engagemang i offentlighetens ljus har vårt land mist genom knivdåd…chockerande, tragiskt och alldeles vanvettigt fel…


Positivt: 
President Biden har undertecknat en presidentorder för att erbjuda medicinsk och juridisk hjälp till kvinnor som genomför abort. Han gör vad han kan. Bra, 

(null)
Precis! Det där är jag! ;-)
Hm…jo, just ja:
Friskoledebatten. Alla har rätt till sina åsikter om friskolor, jag har min. Med erfarenhet av att ha varit med att starta en föräldradriven skola, där jag haft en av mina söner och där jag själv jobbat, kan jag lugnt säga: jag är för. Varför? Jo, för att jag gillade tänket om barn och lärande.En annan pedagogik än den klassiska.  Men….jag är emot vinstdrivande skolor och religiösa friskolor. Punkt. :-)
————————

Vad vi gör idag? Matar, byter blöjor, leker, promenerar, nattar….vi är ju barnvakter till världens gulligaste lilla kille. :-)
(null)
Solstrålen <3
"Livets efterrätt" kallas de ju, barnbarnen. <3

Det är varmt idag, i solen, men vinden är kall. Ett åskväder stannade till en stund över oss under natten. 
Ikväll håller vi alla tummar för Sverige i fotbolls-EM. Jag tror de får en tuff start mot Nederländerna…

Allt gott önskar jag Dig <3
Solstrålar
♥️

Taggar: #solstrålar#barnbarn#friskolor#fönster#pion#president#vansinnigtfel;

Kommentera inlägget här :