Mod och sanning

publicerat i Allmänt;
Tisdag 15 mars 2022
Bland dagens teman vill jag nämna NPF-dagen. Något vi alla borde lära oss mer om. Info finns. Googla! För att förstå….<3

(null)
Duvor vid båthamnen, denna fina vårdag. Lite kallare i luften idag. Men skönt ändå. 

(null)
Kommer att tänka på fredsduvor. Det är väl alltid vita duvor som får stå för den symbolen. De här två är riktigt stiliga tycker jag. 

Det var Pablo Picasso som skapade en målning av fredsduvan inför världsfredskongressen i Paris 1949. Målningen blev en symbol för hela fredsrörelsen. :-)

—————-
Modet. Det behövs verkligen modiga människor som står upp för sanningen i denna desinformationens tid. 

Som läraren i Moskva som vägrade hålla en propagandalektion om kriget i Ukraina. Han fick sparken. Eller som tv-redaktören som visade upp en banderoll i en tv-sändning , en banderoll om att inte tro på den  statliga propagandan om kriget. Hon är nu försvunnen. Riskerar fängelse. 

Sanningen och modet. Modet och sanningen. 


—————


(null)
Tisdag. Äta semla. Den här åt jag igår. Det går bra att äta på måndagar också. ;-). Och idag åt jag halva makens semla….sån är jag ;-) Om sanningen ska fram så ville han inte ha den så jag föreslog att vi delar! <3

Gå varsamt fram med dig! <3
Du är värdefull! 

Mod
♥️

Taggar: #mod#sanning#duvor#fredsduvan#symbol#semla;

Kommentera inlägget här :