Lycka! Leva!

publicerat i Allmänt;
Fredag 4 mars 2022

Igår var det: "fössta Tossdagen i mass". Jag bara måste få skriva det, det är så mysigt :-)

(null)
Vårvinter 
Inom tre veckor skulle jag få svar från mammografin. Jag fick svar dagen efter. Och det var det bästa svaret! Så lycklig!!!

(null)
Tacksam…


Alla dessa flummiga ord och de märkliga uttrycken vi slänger omkring oss, oftast i all välmening eller för att ursäkta oss, de tappar sin mening när kriget kommer. 


"Man väljer sina krig", "Allt är rätt och inget är fel", "Det är aldrig bara ens fel när två träter"….osv 


Verkligheten är grym ibland och vi måste hantera den. Rädsla och oro är naturliga reaktioner men de får inte bli till panik, ångest och handlingsförlamning. Jag hanterar det genom att hålla mig uppdaterad om vad som händer. Via seriös media. ( Men jag "frossar" inte. Tv:n är inte på förrän på kvällen.)  Och att prata om situationen . Vi behöver utbyta tankar. Samtala. Inte gå in i egna bubblor och låtsas som om det som händer inte händer. Hur overklig situationen än är. Kriget är verkligt. 


Som under pandemin. Folk gick ut och demonstrerade mot något som de ansåg inte fanns….(?) Corona var bara något som mainstreammedia hittat på…

Har media hittat på kriget också? Jag bara undrar, för det måste ju finnas någon logik i folks handlande…eller?? 


Låter jag sur och grinig? Nja…man blir liksom lite trött på "flummet"ibland…


Alla har sitt sätt att reagera. Huvudsaken är att vi håller ihop. För Sveriges skull och för Ukraina. 

Och så ska vi Leva. Planera. Jobba.Leka. Fira. Fika. Vara lediga. Mötas. Roa oss. Bli kära. Fortsätta vara kära. Utbilda oss. Skratta, gråta, älska.Så, plantera, skörda. Njuta.Leva. Drömma….

(null)    

"Den blomstertid nu kommer"….våren är på ingång…en bit i taget…med små bakslag för att sen leva upp igen, tusenfalt! 

Tillönskar Dig en fin helg! 

Lycka
♥️


Taggar: #lycka#leva#provsvar#våren#uppdaterad#verkligheten;

Kommentera inlägget här :