Kristi Himmelfärdsdag

publicerat i Allmänt;
Torsdag 26 maj 2022
Kristi Himmelfärdsdag

(null)
Himlen över sjön idag. Vädret är växlande men mest sol. Och det är varmt. 

Bilden av Jesus som "flyger upp i himlen", är man ju uppväxt med. Vad tror jag idag? Jag tror att vi alla gör "himmelsfärder" när vi dör. Men himlen är för mig ett tillstånd. Själen lämnar kroppen och lever vidare "någonstans". I ljuset. Det tror jag och jag respekterar alla andras tro. 
I engelskan talar man om "sky" och "heaven"…<3

(null)
;-)

(null)
Gamla äppelträdet har äppelblomsknoppar…<3

(null)
Ingen solrosbild idag. Men hortensians blå och gula blommor får vara till Ukrainas ära istället. <3

Fler himmelsbilder :-)
(null)
Ska det bli regn? 
(null)
"Dramatiskt och vackert" :-)

Hoppas att Du har/har haft en fin Kristi Himmelfärdsdag! <3

Tro och Hopp
♥️



Taggar: #kristihimmelfärdsdag#tro#respekt#himlar#blågult;

Kommentera inlägget här :