Riddare Galve från Knivsta

publicerat i Allmänt;
Onsdag 11 maj 2022

(null)
Dagens solrosbild. Lite annorlunda. Till Ukrainas ära. <3

Nej, jag skulle inte se Eurovisionkvalet. Nej, nej, det skulle jag inte orka. ;-) Så jag såg det. :-) Det sänds ju från Italien som jag är mycket förtjust i. Och med Edward af Silléns roliga kommentarer blev det riktigt kul. Bidragen enligt mig? Som vanligt allt mellan seriöst och crazy. I år gillar jag det finstämda. Som Portugals låt. Men det är Ukraina som vinner, det är jag helt övertygad om. Känslosamt att se och höra deras hyllning till Ukrainas mödrar. <3
———————
Vila i frid, Kjell Lönnå. Nu får du leda änglakören på andra sidan. <3
———————
I det blå rummet som mest fungerat som lekrum i gamla stugan, har de hängt många år. "Riddar Galves"kläder. När yngste sonen för många år sedan blev bjuden på en kompis födelsedagskalas som hade tema: riddare. måste vi fixa "utrustning". Men vi hade inte möjlighet att åka och köpa så jag fick snabbt hitta på något. "Man tar vad man har" :-) 
(null)
Riddare Galve från Knivsta. :-)

Det regnade i natt. Skönt. 
(null)
Svartvinbärsblad :-)

Vi röjer en del idag också. Och städar. Jag var nog lite otydlig igår om den ovälkomna gästen. Det är troligast en mus/råtta eller flera som invaderat köket. Under spisen, under diskbänken, bakom soffan, i hörn, i skafferiet, i en skurhink….har den/de samlat ihop högar med fågelfrön, (fanns en påse i köket) men det finns inget bajs någonstans?…var finns toaletten???

Maken har ställt ut plantor i växthuset. Vi vågar det nu när nätterna inte längre är så kalla. 

Historisk bild i tidningarna idag: Boris Johnson och Magdalena Andersson i Harpsundsekan. :-)

Var rädd om Dig! <3

Kärlek
♥️

Taggar: #riddare#knivsta#ovälkomnabesökaren#planteratut#eurovision#ukraina;

Kommentera inlägget här :