Skärvor

publicerat i Allmänt;
Söndag 8 maj 2022
Tema:
Hågkomst och försoning för de som omkom under andra världskriget
Gosskörernas dag
Internationella vikingadagen
Nässlans dag
Röda korsets dag

Det var mycket på en gång! :-) 

 Jag tycker att jag varit så försiktig, gått i stövlar i skog och mark, burit långärmat och "långbenat" och handskar i trädgården…ändå var det en liten en som hittade upp på min kropp och satte sig fast….grrr…jag avskyr fästingar!  
 
Ingen kul början på denna söndag…

(null)
Dagens solros till Ukrainas ära. <3 Idag firar man andra världskrigets slut i Ukraina. Trots kriget. I morgon firar Ryssland krigsslutet av världskriget Ii i Europa…Det sägs att de har planer för morgondagen. Vad verkar ingen riktigt veta….det finns ju ingen "seger" i nuvarande krig att fira…:-( 

(null)
Samlat porslinsskärvor i en glasburk. Skärvor jag hittat i både torpet och i stan….

När jag nu la upp bilden så slog det mig att två ord säger en del om kriget. Det som blir kvar efter bomberna: skärvor och spillror…av ett hem, av ett liv…. Fred nu!!! 

————————
"Där jag sitter
är det vår
i luften omkring mig
av din levande värme."
- Karin Boye -
<3

Visst är det underbar vår nu! Jag blir alltid lika överväldigad, varje år, av den den där skira grönskan….:-)

Är inte riktigt på skrivhumör idag. Har svårt att fokusera. Kommer nog inte sova mycket i natt. Upp tidigt för att åka till tandläkaren och en jobbig behandling. Nej, jag har inte tandläkarskräck. Men just nu är det jobbigt….:-(

Till sist:
(null)          
<3

Tillönskar Dig en riktigt fin vecka!  Kom ihåg att du har rätt att gråta, skratta, dansa, le, tjata (lite), sörja, vara lycklig, tro eller inte tro, säga nej, säga ja,…ja, helt enkelt Leva <3

Kärlek
♥️










Taggar: #skärvor#leva#spillror#krig#fred#fästing#oro#skirgrönska;

Kommentera inlägget här :