Söndagsblogg

publicerat i Allmänt;
Söndag 15 maj 2022
Tema: Kardemummabullens dag
Internationella familjedagen
 

Vaknar sent, men somnade ju också sent :-)

(null)
Dagens solrosbild till Ukrainas ära. Grattis Ukraina till vinsten i Eurovision! <3 Jag gillade det urkrainska bidraget. Precis som en vän till mig skrev på Fb, så talar låten till någon sorts urkraft inom henne och mig. Säkert andra också. 

Grattis också Cornelia till fjärdeplatsen. <3 Så stolt över dig! 

Till alla som nu gnäller om att tävlingen blivit för "politisk": tävlingen kom ursprungligen till för att förena ett  splittrat Europa efter andra världskriget. Så. ja, politik och musik hör ihop här. Man kan också välja att kalla det för kärlek…


Rostig skönhet:
(null)
Alla gillar inte det som rostats. Jag gillar det. Kanske beror det på åldern? Att jag känner att jag själv börjar "rosta" ;-)

(null)
Blommande skönheter <3

(null)
Mitt i ängen, i fjolårsgräset, sticker de upp varje år, älskade Påskliljor. <3  Har idag också sett violer och styvmorsvioler. Love it! 

Idag ska visst beskedet komma? Ansökan till Nato eller inte….känns som en ödesdag… jag ber till högre makter om att rätt beslut tas. Vad nu "rätt" är…???

(null)
Maria har fått sällskap :-)

Det är en sån där "påmedjackan-avmedjackan-påmedjackan-väder" idag. :-)
Snart ny vecka. Önskar Dig en fin vecka med sol och uppfyllda önskningar. <3 Unna dig något du gillar och du kom ihåg:
(null)

Kärlek
♥️

Taggar: #grattisukraina#politikochmusik#grattiscornelia#vackertochrostigt#påskliljor;

Kommentera inlägget här :