Mössa, vantar och c-vitamin

publicerat i Allmänt;
Onsdag 16 november 2022

(null)
Förmiddag. Solen försöker tränga sig igenom det kompakta molntäcket. Något virvlar i luften, kalla droppar. 

Igår kväll skedde ännu ett mord här i stan…förknippat med gängkriminaliteten…de här morden är så vanliga nu att det inte ger upphov till några stora rubriker längre… 

Det står i tidningarna att årets julvärd släppt en "kärleksbomb"! Hon är förlovad! Hon är Babben Larsson och enligt mig är hon den perfekta julvärden. Visst är hon? <3

I mitt flöde på Instagram vimlar det nu av tips på julpyssel. En del blir jag faktiskt inspirerad av. Det var lääängesen jag "julpysslade". Nu är det ju så att allt ser väldigt enkelt ut på film/bild…sen är det ofta lite "krångligare" i verkligheten. Men materialet är häftigt: kottar, snören, äggkartong, bakformar, tapet…förvandlas till vackra/roliga juldekorationer! :-)

(null)Inte dekorationer men väl c-vitamin som jo men, de är ju faktiskt lite dekorativa också. :-)

"Det är lite oskönt", konstaterar vi under promenaden. Men om man tänker på vad som troligen komma skall, är vädret riktigt bra. :-) Så nej, vi klagar inte. ;-) Mössa och vantar på - ut och gå! 

Efter ett uppehåll fortsätter nu hockeyligan. Så vi blir "ensamma" ikväll, Balder och jag. "Övergiven" kallar Balder det. Jag är inte lika "dramatisk"…hi hi :-)

Tandvärken fortsätter förstöra mina dagar och nätter…när jag i sociala mediers flöde ser såna där "positivt tänkande-råd" och "du väljer hur du mår-ord", då vill jag bara skrika: "men gå och dra något gammalt över dig!" :-( Livet är inte alltid så lätt och visst har vi val men ibland funkar det inte "bara så där". Okey, när det gör helvetes ont och inga tabletter hjälper, då väljer jag att "härda ut" istället för att "slänga mig i ån"… kanske låter "skämtsamt" men det är det inte… :-( Två veckor kvar…till behandling…

(null)
Stiliga duvor i parken idag. :-)

Har du hört om "Trocamust"? Alltså en blandning av must och trocadero… det låter inte så gott, tycker jag, men ska enligt en som smakat vara en "balanserad blandning"…? :-) 

Nu ska tvättmaskinen tömmas. Den "skriker"…alltid är det någon maskin som låter nuförtiden:-) 

Till Dig som kämpar, med något eller på något sätt, här i livet: du är en hjälte! <3

Hjältar
♥️

Taggar: #oskönt#mord#duvor#julvärd#tandvärk#kämpar#hjältar;

Kommentera inlägget här :