Sol och nostalgi

publicerat i Allmänt;
Lördag 22 april 2023

(null)
Inte syns det väl att Balder har rullat sig i gräs och gamla löv? ;-)  Nu blir det bad i kväll! 

Det är något som känns underligt. Jag kollar titt som tätt väderprognosen. Inte kan det väl stämma? Sommarvärme idag, kallt i morgon. Först utlovades snö också, nu lätt regn. Prognosen ändrar sig snabbt men…

Okey, jag klagar inte, njuter av sol och värme idag. I "vår" park ligger folk och solar, lättklädda, i bikini t ex. Vi är ju så solhungriga vi svenskar. Och till Thailand kan man ju inte resa (skulle inte göra det i vilket fall som helst) där är det extremhetta…klimatförändringar? Ja, enligt expertisen. Jag tror dem. Gör du? 

(null)     Blå blå himmel :-)

(null)
Sommarkänsla på balkongen <3

Lite nostalgi: 
(null)

Ser du vad det är? Minns du? Populärt både på 70- 80- och 90-talet, i omgångar. Manicklar. De här hittade jag bland en massa andra grejer. Just dessa hade min äldste son. På min tid kallade vi dem för "ess". De har flera namn. Man köpte dem löst eller på karta och satte ihop dem i långa kedjor. 

Kul med lite nostalgi, kände jag. :-)

Hoppas att Du har en fin lördag! Vi får
ta en dag i taget och ett väder i taget :-) (null)
22 april 2021… :-)

Allt gott! 
♥️

Taggar: #nostalgi#solochvärme#klimatförändringar#manicklar#balder;

Kommentera inlägget här :