Strömmar och flödar över

publicerat i Allmänt;
Söndag 13 augusti 2023
Vänsterhäntas dag
Att vara vänsterhänt ansågs vara fel ändå in på 1960-talet. I världen är 4-11% vänsterhänta, Fler män än kvinnor. De flesta verktyg, föremål och maskiner är ännu idag skapade enbart för högerhänta. 
Jag är själv vänsterhänt och har erfarenhet av att anses vara "fel". Som när slöjdläraren irriterat fräste: "jag kan inte hjälpa dig med broderiet/stickningen, för du är vänsterhänt…" Tack och lov så använder jag sax med höger hand! :-)

(null)
När solen inte lyser upp tillvaron får man hitta andra solar :-)

Vatten. Regn. Skyfall. Strömmar. Översvämningar. Ras. Dag efter dag. 
(null)
I skogen är det "vårflod"… i augusti…

Verkligheten. Vetenskapen. Orsak och verkan. Ansvaret. Framtiden. 
Ord som bara är ord nuförtiden. Ord som förkastas som "skrämselpropaganda"… eller bemöts med tystnad från regeringen…
Jag har förlorat hoppet om positiv förändring… 
Beundrar dem som orkar kämpa <3

(null)
Liten humorglimt i eländet. (Herregud&co)
Augusti. Kräftor. Vi har redan ätit en omgång. Idag äter vi en omgång till :-)

Fotboll. Sveriges häftigaste landslag, fotbollsdamerna! Nu ser vi framemot semifinal mot Spanien. Med både förväntan och "skräck" ;-)
(null)
Gult och blått :-)

Tacksamhet. Jag är tacksam över att vi kan skörda gurkor nästan varje dag, liksom squash och morötter. Mycket sallad, persilja, potatis och dill också. :-)

Dagens ord:
"Min själs vördnad för
skapelsen ökar varje gång
jag ser miraklet i en
solnedgång eller månens 
skönhet"
- Mahatma Gandhi -

Tillönskar Dig kära läsare, en fin vecka. Må solen på Dig lysa! 

Verkligheten 
♥️

Taggar: #vatten#strömmar#flödaröver#humorglimt#verkligheten#allvaret#tacksamheten#vänsterhänt;

Kommentera inlägget här :