Österut

publicerat i Allmänt;
Tisdag 29 augusti 2023

(null)
Igår eftermiddag tog vi en tur ner till Tofta strand. <3

(null)
Havet! <3

Mycket är stängt här på ön nu. Sommarsäsongen är över. Desto roligare är det att gynna alla "årentruntare". Det finns ett flertal, så klart! 
Vi valde bort västra sidan idag och tog oss till östra sidan. Och rent vädermässigt var det en vinst. Där sken solen. Charmiga Katthammarsvik och Herrvik. Och äntligen blev det vandring på Grogarnsberget! 
(null)
Ingen tvekan om att man är på Gotland :-)
(null)
Grogarnsberget 30 meter över havet med en underbar utsikt. Naturen består av alvarmark ( karg hedmark)
(null)
Utsikt mot Östergarnsholm med sina två fyrar. (null)
Så här kan också en enbuske se ut :-) (null)

Det blev en rejäl promenad där uppe och sen åt vi medhavd "lunch" i solens sken. 

Vidare till Ljugarn och  raukområdet Folhammar. Det visar jag bilder på i morgon. De där raukarna… de är en upplevelse. Riktigt kul. Så kika gärna in här i morgon. Det blir lite lekfullt. ;-) 
Jag vet att jag skrev att jag skulle skriva om Gotländska, alltså dialekten, men det får bli en annan dag. 

Dagens ord: 
(null)
:-)

Allt gott önskar jag Dig! <3

Kärlek
♥️

Taggar: #österut#grogarnsberget#solen#havet#utsikten#kreativitet;

Kommentera inlägget här :