Pulsslagen

publicerat i Allmänt;
Måndag 2 januari 2023

Gävlebocken klarade sig ända till 2023! Nu plockas den ner för att "återuppstå" första advent i år. :-)
 

Den här fina "bönen" upptäckte jag på Fb igår:
(null)
<3
Det var i ett inlägg om självmord jag hittade den. Om att nyårsdagen är den dag då flest självmord sker i vårt land..
Det finns hjälp och stöd att få. På t ex http://www.sucidezero.se/fa-hjalp finns lista på telefonnummer. 

(null)
Idag är vädret grått. Mulet. Så jag lägger upp denna bild från förra året (nyårsafton) då det var blå himmel och lätta moln. Måtte det bli många sådana ljusare väderdagar detta år. :-)

Jag är själv ganska "mulen". Förkylningen sitter i och idag blir en vilodag. Alltså sängläge. 

Blir tacksam och känner tillförsikt när jag läser kloka kvinnors ( t ex Katarina Wennstam och Stina Wollter) kommentarer om kvinnors påstådda skuld vid våldtäkt och sexuella övergrepp. Förlegade normer och okunskap om samtycke hör inte till 2023!!

Var rädd om Dig! 

Omtankar
♥️





 





Taggar: #pulsslag#bön#viljanattleva#mulet#bockenklaradesig#förlegat;

Kommentera inlägget här :