Monster eller änglar

publicerat i Allmänt;
Tisdag 28 november 2023

Snö. Det blåser och det snöar. Och det kommer fortsätta att blåsa och snöa… och det driver igen…snödrivor… kung Bore kom på besök och det rejält. 
(null)
Hm…inglasad balkong…otät tydligen…

Jag ska inte klaga, jag måste inte ut denna dag. Maken tar hand om hundrastningen och det är jag väldigt tacksam för. <3
(null)
Snön bildar mönster. Eller monster? ;-) 
(null)
Eller aliens? Eller änglar? :-)

Omvärlden:
Fint att se bilderna från frisläppandet av gisslan i Gaza. Att få komma hem. Barnen. Det är så svårt att tänka på vad de varit med om…förhoppningsvis har de varit väl omhändertagna.Men ändå, detta trauma och hur många i deras familjer lever?  Kvar i Gaza är de palestinska barnen… detta krig…värre än den värsta mardröm…

(null)
Snart första advent :-)
Dagens ljus 
tänder jag för alla flyktingar i krigen, i lägren…alla de som mist allt…människorna i Ukraina… nu när vintern kommer…

Såg du "Allt för Sverige" igår? Det var nog det finaste programmet i serien som jag sett. Deltagarna var i Sapmi och lärde sig om samekulturen. Renmärkning, midnattssol, samernas historia, jojk…inte på ett "turistmässigt" sätt utan mer seriöst. Det berörde mig mycket och jag lärde mig en hel del. :-) Rekommenderas varmt! 

Dagens ord:
"Om du tycker att det är jobbigt att försöka förstå, prova alternativet."

"Du löser ingen knut med samma tänkande som när den knöts"

"Avslut och påbörjan är ett och samma. Varje utgång är också en ingång."
-Göran Troell -
:-)

(null)
Svårt att se ut…

Hur har Du det där Du är? Hoppas att allt fungerar som det ska, kropp, själ och alla dessa tekniska prylar vi är beroende av. :-)

Kärlek
♥️






Taggar: #snö#snö#snö#blåst#blåst#drivor#alltförsverige#seut#mönster#änglar#monster;

Kommentera inlägget här :