Som ringar på vattnet

publicerat i Allmänt;
Lördag 11 november 2023

(null)
Som ringar på vattnet…ville jag sprida goda, glada nyheter och uppmuntrande ord…Det gick bra, länge, men…

Verkligheten idag är så olik den verklighet som var då, för 13 år sedan. Och verkligheten är viktig för mig. Naturens skiftningar, dess skönhet, är ofta mitt sätt att koppla från surret och stimmet. Samla kraft. Känna ro. Känna Livet. Det får vara det positiva i min blogg. Plus lite humor och satir ibland. Men verkligheten, världsläget, politiken, klimatet…det får också plats. Även om det är mörka områden just nu. 

(null)
Det porlar i dikena och bäckarna. Om man bara hörde ljudet skulle man kunna tro att det är vår. 

(null)
Svart, vitt, grått. Det har sin dunkla skönhet men nog vore det fint med lite sol emellanåt…

Det hostas och snörvlas både här och där i dessa tider. Känns som en "evighetsförkylning". Och covid-19 är igång igen. Inte kul. Kanske vaccinationsdags? 

(null)
Lite färg i skogen :-)
Dagens ord:
"Hela världen är en rad av underverk,
men vi är så vana vid dem, att vi kallar
dem vardagsting."
-H.C. Andersen -

(null)
Igenkänning :-D

Det är lördag och jag hoppas att Du har det bra! 
Vi får sprida hoppets ljus mellan oss. Hoppet om en mänskligare värld. <3 Jag ger själv upp ibland men så tänds plötsligt en gnista igen…:-)

Hoppets ljus
♥️


Taggar: #hoppetsljus#somringarpåvattnet#naturen#lugnochro#humor;

Kommentera inlägget här :